accordina

accordina

Encore une naissance ; le bébé mesure 19 cm , pèse 380g ;il a vocation d‘être utilisé pour l’irish music ; pour cela , je l ai équipé des mêmes notes que le tin whistle , du D4 au C6 , ce qui permet de tout jouer ce que jouent les tin ou les wooden flutes;par contre le fiddle peut descendre un peu plus bas dans quelques morceaux ; en ce cas l ‘accordina devra se débrouiller comme les flutes , en octavant la note manquante , ou bien en l’oubliant.
Détails sur : https://www.youtube.com/shorts/8Df63XYIf08

Re: accordina

I’d love to have one of these some day. I also play 5-row C-System CBA, would be a great addition.

Brilliant!
Never seen one before.
Lovely playing.
It’s like a button melodica!

That is super cool.

Posted by .

As another CBA player it would be great to have one.

Accordina players and owners tend to get a bit upset when you compare them to melodicas - perhaps it’s something to do with the accordina costing about 25 times more!

Posted by .

I wonder if there would be mileage in a bisonoric version…. a bit like a harmonica with buttons.

It’s a nice thought, but on the other hand harmonicas are relatively easy to clean, with the much longer and more complicated airways of something like an accordina - I think one way airflow is preferable!

(Anyone else remember dunking shared school recorders in a pot of diluted Jeyes fluid! I’m not sure I want to think about shared school harmonicas of an earlier era….)

Posted by .

Mon prochain accordina sera soufflé/ aspiré,comme l harmonica,mais avec un clavier accordéon.Cela permettra de moins s’ essouffler.

Sincères félicitations à l‘occasion de la naissance de votre bébé nouveau! Je ne savais pas qu’une telle chose existait. Malheureusement, j’en ai maintenant désespérément besoin!